Eerlijk advies

Snelle levering

Deskundige installatie

Onderhoud op maat

Service abonnementen

Via het platform van de fabrikant van de omvormer, wordt na montage van het zonnepanelensysteem de geïnstalleerde omvormer aangemeld voor monitoring doeleinden. De data-uitwisseling tussen de omvormer en het platform van de fabrikant, zorgt ook voor inzichten via een app op je smartphone.

De datacommunicatie naar het platform zal via WiFi en internet plaatsvinden. De omvormer zal daarom tijdens de installatie op uw internetaansluiting worden aangesloten, waarbij gebruik wordt gemaakt van het WiFi signaal dat aanwezig is in de woning/gebouw.

Als er geen (goed) WiFi signaal aanwezig is, kan ook een 4G signaal worden gebruikt middels een SIM-kaart van een mobiele operator* die in een speciaal modem** wordt geplaatst –> let op: extra abonnement kosten zijn van toepassing!

Abonnementen:
De abonnementen zijn altijd in de vorm van een jaarcontract (12 maanden periode). Drie maanden voor het verlopen van een jaarcontract word je automatisch vanuit ons systeem geïnformeerd over de naderende einddatum, middels een e-mail op een bij ons bekend e-mailadres. Zonder tijdige, schriftelijke opzegging wordt het jaarcontract, na einddatum, opnieuw met een jaar (12 maanden) verlengd.

De abonnementskosten worden vooraf gefactureerd en lopen altijd via automatische incasso. Er kan gekozen worden voor incasso per maand (12 termijnen) of per jaar (1 termijn, korting van toepassing).

Bij het aangaan van een service/onderhoudscontract geef je tevens opdracht af voor een SEPA machtiging, zodat de incasso van de termijnen automatisch wordt gerealiseerd.

Inhoud van de service / onderhoudscontracten:

Monitoring Plus

Support op afstand

  • Zonnepanelensysteem bewaking vanuit ons servicecenter;
  • Pro-Actief melden van (ver)storingen nadat deze zijn geconstateerd in ons servicecenter;
  • Technisch support bij problemen in de communicatie WiFi-Omvormer (bijv. door overstap naar een andere internet serviceprovider);
  • Telefonisch contact bij (ver)storingen t.b.v. eventuele opvolging via een service afspraak op locatie. Kosten van materiaal, arbeid en reiskosten zijn niet gedekt in dit abonnement.

€ 5,00 per maand

(of € 57,50 / jaar)

Genoemde bedragen exclusief BTW.

Aanvraagformulier
Monitoring Plus

Service abonnement(Vereist)
Incasso(Vereist)

Onderhoud Plus

Inspectie op locatie

Naast de genoemde dienstverlening in het Monitoring Plus servicecontract wordt dit abonnement aangevuld met een jaarlijkse onderhoud afspraak op klantlocatie.

  • Jaarlijks onderhoud op locatie met o.a.:
    • Visuele inspectie conditie zonnepanelen
    • Visuele inspectie conditie onderconstructie
    • Visuele inspectie conditie omvormer(s)
    • Visuele inspectie bekabeling zonnepanelensysteem
    • Fysieke stringmeting (stringomvormer) (Voltage/Weerstand)
    • Fysieke reiniging van de koelventilator (omvormer)
    • Fysieke reiniging van losse elementen (bladeren en takjes op/onder de panelen)

Er is geen sprake van verwijderen van atmosferische vervuiling (zand, mos, vogelpoep, etc) en de panelen worden ook niet gewassen, dit is geen onderdeel van het Onderhoud Plus contract.

€ 15,50 per maand

(of € 175,00 / jaar)

Genoemde bedragen exclusief BTW.

Aanvraagformulier
Onderhoud Plus

Service abonnement(Vereist)
Incasso(Vereist)

Prijzen zijn per aansluiting/adres voor systemen tot maximaal 20 panelen. Indien u meer panelen heeft, kunt u een offerte op maat aanvragen.

*/** Alle ter beschikking gestelde apparatuur blijft eigendom van Sunpower4all. Bij het beëindigen van het contract dient de ter beschikking gestelde apparatuur binnen één maand geretourneerd te worden, indien dit niet geretourneerd wordt, zullen wij de kosten hiervan doorberekenen.

Abonnementen kunnen alleen via een doorlopende automatische incasso voldaan worden – middels een vooraf ingevulde SEPA machtiging.

*/** Voor monitoring via 4G geldt een meerprijs van € 7,50 per maand (maximaal 50 MB).

Genoemde prijzen zijn excl. btw en worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS-Consumentenprijsindex.

Een onderhoudscontract afsluiten voor een zonnepanelensysteem dat niet is aangeschaft bij Sunpower4all, kan ook.

Nadat een aantal gegevens bij de aanvrager zijn uitgevraagd en we bepaald hebben (deskstudie) of onze diensten van een toegevoegde waarde kunnen zijn bij een door derden geïnstalleerd zonnepanelensysteem, zal een aanbod worden opgesteld.

Indien Sunpower4all, via de deskstudie van de door jou aangeleverde gegevens, van mening is dat we een onderhoudscontract aan kunnen gaan, zal er tijdens de eerste Onderhoud Plus afspraak tevens een fysieke schouw worden gedaan van het zonnesysteem. De kosten van deze eerste schouw bedragen € 100,- en worden aanvullend op de eerste termijn factuur berekend.

Er is dan dus sprake van een combinatie van een eerste (en eenmalige) fysieke schouw èn een onderhoudsbeurt met daarin de werkzaamheden zoals genoemd onder Onderhoud Plus – Inspectie op locatie.

Scope12 herstel

Een veilig werkende installatie, daar kan niemand op tegen zijn. Divers onderzoek laat zien dat bijvoorbeeld brand in een PV-installatie veelal het gevolg is van fouten die gemaakt zijn bij de installatie en/of montage. Maar ook bij de keuzes van componenten/onderdelen van de installatie. Achterstallig onderhoud is eveneens een mogelijke oorzaak van een niet goed functionerende installatie, met uitloop naar brand. De gevolgen kunnen ernstig zijn en de financiële schade groot.

Installaties moeten veilig zijn, aan de eisen van en volgens de Nen1010 voorschriften worden geïnstalleerd. De certificeringsregeling van specifiek PV-installaties is geborgd via SCIOS Scope12. Deze regeling (sinds 2019/2020 actief) blijft in ontwikkeling om slecht geïnstalleerde installaties te verminderen. Speciaal gecertificeerde inspecteurs keuren de PV-installaties (eventueel aangevuld met Scope8 en Scope10-elektrische installaties en materieel) en kunnen een goedgekeurde installatie aanmelden bij SCIOS om hiermee een certificaat te krijgen als bewijs van een veilige installatie.

Een inspecteur kan, bij vaststelling van onveiligheid, ook eerst een aantal noodzakelijke veiligheid-verbeterpunten vaststellen.

Sunpower4all kan deze (noodzakelijke) veiligheid-verbeterpunten voor je uitvoeren.
Op basis van een schouw van de werkzaamheden (rapport van de inspecteur en locatie/situatie onderzoek) kunnen wij een prijsopgave maken voor de werkzaamheden en leveringen. Wil je meer weten over de mogelijkheden van herstel na een Scope12 keuring, laat het ons dan weten.

Storing

Heb je een storing in een door ons beheerd systeem, dan gaat ons Sunpower4all team jou zo snel mogelijk helpen, zodat je rendement niet verloren gaat. Klanten met een servicecontract krijgen voorrang en betalen geen voorrijkosten. Neem contact op met +31 (0)10-600 41 00 of stuur ons een mailbericht via service@sunpower4all.nl. De serviceafdeling zal op afstand meekijken, zoeken naar een passende oplossing en indien nodig direct een afspraak inplannen om ter plaatse een en ander te herstellen.